Spletna stran TMS uporablja piškotke, s katerimi si pomagamo pri zagotavljanju storitev. S potrditvijo in nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Sprejmi | Več o tem
Posebna ponudba za upokojence
Vsak petek v Muzeju pošte in telekomunikacij pripravljamo posebno ponudbo za upokojence: znižano vstopnino, ob 13. uri brezplačno vodstvo in popust v muzejski trgovini. Vabljeni!
       
Informacije Dogodki Spletni vodnik Za šole in skupine Utrinki Zbirke Izdelki Kontakti DOSTOPNOST
Dogodki - Dnevi računalništva v Muzeju pošte in telekomunikacij
Muzej pošte in telekomunikacij

22. november 2016 ob 09:00, 23. november 2016 ob 09:00, 24. november 2016 ob 09:00

Vabimo vas v Muzej pošte in telekomunikacij v Polhov Gradec na 3. Dneve računalništva, ki jih pripravljamo v sodelovanju s Fakulteto za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani. Potekali bodo od torka, 22. 11., do četrtka, 24. 11. 2016.

Računalniki nas v današnjem času obdajajo na vsakem koraku.  Vplivajo  na naše okolje, delo in zabavo. Pogosto spregledamo, da so prisotni tako v telefonih,  fotoaparatih in televizorjih, v kuhališčih in mikrovalovnih pečicah, kot tudi v avtomobilih, kreditnih karticah in avtomobilskih ključih. Ali se kdaj vprašate, kako delujejo? Na Dnevih računalništva bomo odstirali te skrivnosti. Obiskovalci boste preko zanimivih aktivnosti, pripravljenih na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, spoznavali osnove programiranja, algoritmov, robotike, zgradbe računalnikov in še marsikaj zanimivega.

Obvezne predhodne prijave na 01 364 00 83 ali muzejpt@tms.si. Prireditev si lahko ogledate z nakupom muzejske vstopnice.

Predstavitvene točke Dni računalništva 2016:

1. Pametna robotska roka
Proizvodne linije danes obvladujejo veliki in dragi industrijski roboti, toda mogoče je sestaviti tudi “nizkocenovno” pametno robotsko roko, ki je po načinu upravljanja povsem enaka kot velike robotske roke. Na FRI smo zato uporabili najnovejše tehnologije, od 3D tiskalnika do poceni računalnkov Raspberry Pi, za katerega smo prilagodili ustrezno programsko opremo.

Obiskovalci bodo lahko preizkusili krmiljenje roke preko računalnika Raspberry Pi, na katerega je povezana tudi kamera, programska oprema pa omogoča odzivanje na stanje v okolju (npr. zaznavanje predmetov na delovni površini, njihovo premikanje, itd.). Vse skupaj je nadzorovano preko spletnega vmesnika, ki prikazuje stanje roke z obogateno resničnostjo.

2. Interaktivni robot Roomba
Mobilni roboti postajajo naši vsakdanji spremljevalci v gospodinjstvu. Sesalci sami skrbijo za brezhibo čista tla v naših domovih, kosilnice pa za popolno travnato površino na vrtovih. Ste se kdaj vprašali, kako taki mobilni roboti delujejo, kako gledajo na svet in kako razpoznavajo svojo okolico? Poglejte na svet skozi robotove oči in spoznali boste, da je njegov pogled precej drugačen.

Obiskovalci boste lahko poskusili z robotovimi čutili (s senzorji za oddaljenost in premikanje ter s kamero) pripeljati robota do cilja. A to še ni vse. Robot se zna odzvati tudi na vaše ukaze. Preizkusite!

3. Vizualno sledenje

Premične kamere postajajo cenovno vse dostopnejše in se pojavljajo v številnih aplikacijah kot ambientalni vmesniki in pametni senzorji za avtonomne videokonference. V takih sistemih kamera s krmiljenjem motoriziranega podstavka sama usmerja pogled. Ključen sestavni del pa so algoritmi za hitro lokalizacijo objekta v zaporedju slik in krmilni algoritmi za usmerjanje pogleda. 

Obiskovalci bodo preizkusili delovanje modernega algoritma za zasledovanje oseb na premični avtonomni kameri, ki smo ga razvili na FRI in se lahko uporablja za prostoročno opravljanje videokonferenčnih klicev.

4. Slovenija iz kock
Ste se kdaj med igranjem računalniške igre vprašali, kako bi v tej igri izgledal vaš domači kraj? Ste poskusili v igri Minecraft to narediti sami? Aplikacija Slovenija iz kock prikaže poljuben izsek iz slovenske pokrajine, zgrajene iz kock oz. blokov, podobnim tistim v igri Minecraft. Aplikacija uporablja odprte podatkovne zbirke Agencije Republike Slovenije za okolje (ARSO), natančneje zbirki posnetkov LIDAR in ortofoto.

Obiskovalci bodo lahko izbrali predel Slovenije oz. njihovega domačega kraja, ki jim ga bo aplikacija izrisala v 3D modelu. Izris si bodo obiskovalci lahko poslali tudi na svoj elektornski naslov.

5. Glasbeni kotiček Little bits
Zvoki nas spremljajo na vsakem koraku: med pogovorom, med poslušanjem glasbe, med poukom v šoli, na cesti ... Računalniki nam omogočajo, da zvok tudi posnamemo, shranimo in ga nato kasneje spet predvajamo. Dodamo mu lahko kaj novega ali odstranimo tisto, kar nam ni všeč. Zvoke lahko ustvarjamo tudi sami, na primer s sintetizatorjem.

Kar je bilo včasih mogoče doseči le z elektronskimi komponentami, je danes izvedljivo tudi z računalnikom – na tej delavnici se bomo poigrali z obema. Sestavili bomo enostaven sintetizator in ga dopolnili z različnimi zvočnimi efekti

6. Programiranje Lego robotov
Za drage igrače se spodobi, da so zanimive. Roboti Lego Mindstorms so poleg tega še poučni. Grafično programsko okolje je prilagojeno prvim korakom v svet programiranja, hkrati pa je zelo podobno profesionalnim orodjem za programiranje industrijskih robotov. Kako enostavno je, lahko sami preizkusite na naši delavnici.

Sprogramirajte svojega robota za tekmovanje v sledenju črti in ne pozabite: ko je robot na črti, naj zavije z nje in potem karseda hitro spet nazaj na njo. Pazite na ostre ovinke!

7. Slavni dvojnik
So vas že kdaj zamenjali za koga drugega? Aplikacija “Slavni dvojnik” vam bo povedala, kdo je vaš slavni dvojnik. Kako to naredi, vam bomo pokazali na predstavitvi.

Ko kamera zajame sliko posameznika, poišče podobnosti med njim in znanimi osebami s pomočjo nevronskih mrež, ki so bile naučene na velikem sklopu podatkov ImageNet. Aplikacijo predstavlja sklop interaktivnih komponent, razvitih v okolju za podatkovno analitiko in strojno učenje Orange, ki ga od leta 1996 razvijamo na Fakulteti za računalništvo in informatiko.

8. Računalniške uganke
Kot boste spoznali na vseh delavnicah, računalništvo ni samo uporaba računalnikov in drugih tehnoloških igračk. Prav tako mora računalnikar znati veliko več kot le programirati v nekaj programskih jezikih. Za uspešnega računalnikarja je pomembno, da zna dobro algoritmično razmišljati. Ali ste iz pravega testa, boste lahko preverili z reševanjem zabavnih računalniških ugank.

Dnevi računalništva bodo potekali od torka, 22. 11., do četrtka, 24. 11. 2016, od 9.00 do 13.00.

Skupine si lahko ogledajo demonstracije po predhodni prijavi izven napovedanega urnika.

Dnevi računalništva so namenjeni učencem 3. triade OŠ in dijakom.

Prireditev si lahko ogledate z nakupom muzejske vstopnice.

Obvezne predhodne prijave.

Prijavite se lahko preko:

Dnevi računalništva 2016:

 
Programiranje Lego robotov
Fotografije:  Leja Kolenc
Slavni dvojnik Pametna robotska roka  

 


   















Števec obiskov spletne strani strani TMS - danes: / ta mesec: / skupaj:
Avtorske pravice © 2017 Tehniški muzej Slovenije. Vse pravice pridržane.
Oblikovanje in izdelava spletne strani: www.kamerad.net

 

Vprašaj nas     
Dogodki v RSS     
TMS na Facebooku    
Prijavi se na e-novice    
e-pošta:
ime:
tip novic: tedenske novice
mesečne novice
obvestila za šole