Vodnik po zbirkah TMS Bistra
Razstavljene zbirke
Večino razstavne površine zasedajo ogledni depoji zbirk vozil, in sicer: Titovih in luksuznih protokolarnih limuzin, motornih koles, avtomobilov in gospodarskih vozil domače proizvodnje.
Nad muzejsko blagajno so na ogled osebni avtomobili. Gre večinoma za predstavnike znamk in tipov značilnih za področje današnje Slovenije. Med njimi je tudi nekaj vozil, ki niso v lasti TMS, temveč nam jih je za daljše obdobje posodil Deutsches Technikmuseum iz Berlina. Izpostavljen je primerek avtomobila Ford A, ki je bil v začetku 30. let 20. stoletja po številu novo registriranih vozil sodeč najbolj priljubljeni avtomobil pri nas. Na ogled je tudi primerek značilnega manjšega avtomobila iz konca 19. stoletja. To je avtomobil znamke Clement iz leta 1899. Med avtomobili iz zbirk TMS (“domačimi avtomobili”) velja posebej omeniti avstrijskega Perla iz leta1921/22, ki velja za edini ohranjeni primerek tega tipa avtomobila.
Ogled dvorane zaključujejo zbirke mlajših avtomobilov iz obdobja od II. svetovne vojne dalje. V njej prevladujejo vozila, ki so jih izdelovale domače avtomobilske tovarne. Posebno razstavno površino tega dela je namenjena vozilom, ki so nastala kot plod domače amaterske ustvarjalnosti. Izpostavljeni sta prvi domači avtomobil v t.i. kit izvedbi (Rosbil), študijo športnega roadsterja – Student roadster (izdelek študentov ljubljanske Fakultete za strojništvo) in zbirka prototipov inovacijske dejavnosti s področja motornih vozil ing. Marjana Vračka. Zbirka se še dopolnjuje in vozila v njej pogosteje izmenjujemo z vozili, ki jih hranimo v depoju.
Posebno mesto v muzeju zavzema zbirka limuzin, ki jih je uporabljal jugoslovanski predsednik Tito. Gre za redke primerke prestižnih limuzin z visoko tehnično in zgodovinsko vrednostjo. Med njimi naj omenimo: Mercedes 540K iz leta 1939, ki ga je Titu podarilo hrvaško notranje ministrstvo, Packard iz leta 1937, ki ga je Titu leta 1945 podaril nekdanji voditelj Sovjetske zveze Stalin, dva ZIS-a iz leta 1954- dar Nikite Hruščova, ki je nasledil predsednika Sovjetske Zveze Stalina, Horch 951A, dar Tretje ruske armade, Rolls Royce iz leta 1952, ki ga je Titu podarila Republika Slovenija in še vrsta drugih.
Od marca 2016 je na ogled prenovljena postavitev zbirke.
Za sprehod skozi zbirko kliknite na spodnjo sličico. Skozi zbirko se lahko sprehodite tudi virtualno…
V zbirki motornih koles so razstavljeni značilni predstavniki motornih koles z naših krajev od začetka 20. stoletja dalje. Nekaj motornih koles te vrste je na ogled tudi na razstavi “Naš dragi avto”. Od motornih koles iz obdobja do 2. svetovne vojne, ki so na ogled v tem prostoru, velja posebno omeniti motocikle Wanderer iz leta 1918, Henderson iz leta 1922, Harley Davidson 1200 iz leta 1927 in dirkalnik FN 600. Med povojnimi motornimi kolesi prevladujejo pri nas najbolj priljubljena 50 kubična motorna kolesa in mopedi domačih proizvajalcev Rog in Tomos. V tej zbirki je razstavljenih le nekaj primerkov Tomosovih motornih koles, saj so vsi tisti, ki so predstavljali mejnik v razvojni dejavnosti same tovarne razstavljeni posebej, in sicer na razstavi “Motorji iz Kopra”.