PREREZ IZVENKRMNEGA MOTORJA TOMOS 4

Številka predmeta: S0000328

Prerez enovaljnega dvotaktnega izvenkrmnega motorja Tomos 4 z zračnim hlajenjem (hlajenje izpuha je vodno-Tomosova lastna rešitev, ki so jo povzeli tudi drugi proizvajalci motorjev). Gre za naslednika motorja LAMO-06K, ki je dobil oznako 06N. Za razliko od predhodnika, ima novo zasnovan podvodni del, ki omogoča večji potisni efekt vijaka, enakomernejše delovanje, zanesljivejši start in boljšo zaščito pred korozijoVlečna moč naj bi bila okoli 20% večja, kot pri LAMO 06K. Novost predstavlja tudi nov zagonski mehanizem za ročno zaganjanje. Vpenjalna naprava omogoča fiksiranje motorja v poševni legi, kar koristi zaščiti motorja pred poškodbami v plitvi vodi. Omogoča tudi prilagajanje nagiba motorja glede na različen kot krmnega zrcala plovila. Za razliko od predhodnika ina ta izvenkrmni motor ločen rezervar za gorivoČrpa ga membranska vakuumska črpalka v karterju motorja, na gumijasti cevi, ki povezuje rezervoar in motor je pa še ročna gumijasta črpalka, s katero uporabnik načrpa gorivo do membranske črpalke.. Rezervoar prostornine 12 l zadošča za okoli 10 ur vožnje. Poleg vseh teh konstrukcijskih sprememb, je pri tem modelu spremenjena tudi zunanjost zgornjega dela motorja. Ta motor je postal osnova za številne poznejše izvedbe krmnih motorjev moči 2,21 kW (3KM), 2,57 kW (3,5KM), 2,94 kW (4KM) in 3,31 kW (4,5KM). Ostali podatki so še: moč motorja 2,94 kW (4KM), kompresijsko razmerje 7,5:1, število vrtljajev pri polni obremenitvi 4600-5800/min, potisna sila vijaka 420N, premer x korak propelerja 200x120mm, višina od krme do osi vijaka 585mm (pri podaljšani verziji 685mm), razdalja do spodnjega roba 695mm (795mm). Približna največja hitrost čolna (odvisno od oblike in teže okoli 15km/h, poraba goriva okoli 1,6l.


Čas uporabe: Druga polovica 20. stoletja

Izvor: JUGOSLAVIJA (SLOVENIJA)

Mere: v=100, a=50, b=27

Deli to zgodbo!

Zapri